Ik leer nog elke dag nieuwe dingen.

Latifa el Haddar, medewerker Werkgeversdesk

 

“In mijn rol ben ik de eerste contactpersoon voor werkgevers in de bouw. APG beheert de pensioenen voor meerdere fondsen waaronder het pensioenfonds voor de Bouwnijverheid. Mijn team richt zich op de vragen van werkgevers in deze sector. Werkgevers bellen of mailen bijvoorbeeld met vragen over pensioenen, werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, declaraties of bepaalde regelingen. Sinds januari hebben zich al 925 nieuwe werkgevers aangemeld bij dit pensioenfonds, zij willen vaak weten hoe het precies zit met pensioenen voor hun werknemers.

 

Het leuke aan dit werk vind ik dat ik direct contact heb met werkgevers, van groot tot klein. Ik kan meteen inspelen op hun wensen en behoeften en snel schakelen. Een gesprek kan een half uur duren, maar ook binnen een paar minuten klaar zijn. De uitdaging zit hem er voor mij in te proberen om de vraag achter de vraag te achterhalen door goed te luisteren en door te vragen. Ik wil werkgevers altijd zo goed mogelijk informeren en zeker weten dat ze na ons gesprek echt zijn geholpen en wijzer zijn geworden. Soms vergt dat geduld en analytisch vermogen. Kennis van de pensioenregeling is zeker wel van belang. ‘Al doende’ leer je wel de fijnere kneepjes van het vak. Ik leer nog elke dag nieuwe dingen en dat vind ik superleuk.

Na mijn hbo-studie heb ik veel via uitzendbureaus gewerkt. Op een gegeven moment kon ik op gesprek komen bij APG, toen nog Cordares. In diezelfde periode had ik ook een sollicitatie lopen bij een winkel, voor de functie vestigingsmanager. Toen ik bij allebei werd aangenomen, was het kiezen. Het werd APG. Het sprak me aan om mede verantwoordelijk te zijn voor de pensioenen van meer dan 1 miljoen deelnemers. En het leek me een fijne werkgever die veel toekomstperspectief bood. Dat is ook wel gebleken.

 

Ik werk hier nu vijftien jaar en heb veel opleidingen en cursussen mogen volgen. Zo heb ik mijn Green Belt gehaald, waardoor ik op mijn vorige afdeling specialist was op het gebied van procesverbeteringen. Ook heb ik coachingvaardigheden gevolgd, waarmee ik goed heb leren luisteren: wat is precies de vraag? Dat is een skill die goed van pas komt in mijn huidige functie, maar ook in het dagelijks leven. Er wordt nooit moeilijk over gedaan als je een cursus of opleiding wilt volgen. APG stimuleert het juist dat je jezelf blijft ontwikkelen. De mogelijkheden zijn haast eindeloos. Ik heb bijvoorbeeld ook de opleiding Storytelling met Data gedaan, terwijl die niet per se relevant was voor mijn toenmalige functie. Ik vond het gewoon heel interessant. Al die kennis neem je mee en kan zomaar eens van pas komen.

 

Ik ben dus nog steeds blij dat ik destijds voor APG heb gekozen. Voordat ik bij de Werkgeversdesk terechtkwam, werkte ik onder meer bij de afdeling voor bedrijfstakeigen regelingen Bouw & Infra, bij het klant contact center en heb ik me beziggehouden met de pensioenen voor de schoonmaak en woningcorporaties. Ik heb nu de switch gemaakt van de deelnemers naar de werkgevers. Ik zit inmiddels ook in de OR. Bij elke afdeling heb ik wel iets over mezelf geleerd. Die hele reis door het bedrijf heeft me gemaakt tot wie ik ben. Dat ik op zoveel verschillende afdelingen heb mogen werken, zegt alles over de mogelijkheden die APG biedt. De kansen liggen voor het oprapen, je hoeft ze alleen maar te grijpen.”

 

#ziejijtoekomstbijapg

Al doende leer je de fijnere kneepjes van het vak.