Latifa el Haddar, medewerker Werkgeversdesk
“In mijn rol ben ik de eerste contactpersoon voor werkgevers in de bouw. APG beheert de pensioenen voor meerdere fondsen waaronder het pensioenfonds voor de Bouwnijverheid. Mijn team richt zich op de vragen van werkgevers in deze sector. Werkgevers bellen of mailen bijvoorbeeld met vragen over pensioenen, werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, declaraties of bepaalde regelingen. Sinds januari hebben zich al 925 nieuwe werkgevers aangemeld bij dit pensioenfonds, zij willen vaak weten hoe het precies zit met pensioenen voor hun werknemers.
Het leuke aan dit werk vind ik dat ik direct contact heb met werkgevers, van groot tot klein. Ik kan meteen inspelen op hun wensen en behoeften en snel schakelen. Een gesprek kan een half uur duren, maar ook binnen een paar minuten klaar zijn. De uitdaging zit hem er voor mij in te proberen om de vraag achter de vraag te achterhalen door goed te luisteren en door te vragen. Ik wil werkgevers altijd zo goed mogelijk informeren en zeker weten dat ze na ons gesprek echt zijn geholpen en wijzer zijn geworden. Soms vergt dat geduld en analytisch vermogen. Kennis van de pensioenregeling is zeker wel van belang. ‘Al doende’ leer je wel de fijnere kneepjes van het vak. Ik leer nog elke dag nieuwe dingen en dat vind ik superleuk.