Pensioenadministratie & Klantcontact

Nergens is de klant zo dichtbij als bij Pensioenadministratie en Klantcontact

 

Werken bij pensioenadministratie en klantcontact, is werken in het hart van onze organisatie. Nergens bij APG is de klant zo dichtbij. 4,5 miljoen pensioendeelnemers en werkgevers die zijn aangesloten bij 8 pensioenfondsen, rekenen dagelijks op ons. Ze vertrouwen erop dat wij premies zorgvuldig innen en dat we het juiste bedrag op tijd uitkeren. Dat we hen helpen om inzicht te krijgen in hun financiële situatie en daarmee in hun mogelijkheden voor nu, straks en later. Wat wij doen, doet ertoe in het leven van onze klanten.

 

Bijna 500 specialisten weten dat als geen ander. Zij zien de mensen achter de dossiers, zij horen de verhalen. Pensioenen beheren is veel meer dan een  administratieve handeling. Het gaat om de mensen achter deze pensioenverhalen.

 

 

Vernieuwd pensioenstelsel

Met de nieuwe regels voor pensioen, krijgt iedereen in Nederland beter inzicht in hoe pensioen is opgebouwd en wat je kunt verwachten op je oude dag. Het persoonlijke pensioenvermogen gaat meebewegen met de economie. Het vernieuwde pensioenstelsel betekent voor APG dat de gegevens van 4,5 pensioendeelnemers moeten worden overgezet naar een nieuwe systematiek. Tussen 2025 en 2028 gaan alle 8 pensioenfondsklanten waar wij voor werken over. Een enorme klus die vraagt om een goede communicatie met deelnemers, de aanpassing van systemen en een zorgvuldige verhuizing van gegevens. Daar zetten we met zijn allen onze schouders onder.

 

 

Pensioen is de kern van APG. Pensioen gaat voor ons over mensen, leven en samenleven. Voor die mensen willen wij het elke dag goed regelen. Zie jij hoe je door zorgvuldig om te gaan met gegevens mensen inzicht kunt bieden in hun inkomen, nu, straks en later? Kom dan werken bij APG.

 

#ziejijtoekomstbijAPG

Elke Boertien, Release Train Engineer

 

Elke is een een van de projectleden in het "Pensioen van Straks", het programma waarmee we ons voorbereiden op het vernieuwde pensioenstelsel. "Binnen het programma informeren we collega's en begeleiden en ondersteunen we pensioenfondsen bij de keuzes waar ze de komende tijd voor staan met als doel: tevreden pensioenfondsen, deelnemers en werkgevers en goed geïnformeerde en voorbereide collega's."

 

Elke: "Ik ben verantwoordelijk voor het portfolioproces. Zorgen dat we de afstemming goed hebben met de value streams binnen APG. Dat we een overzicht kunnen creëren van alle werkzaamheden die plaats moeten vinden. We volgen een agile werkwijze met een portfolioproces en een portfolioboard die prioriteiten vaststelt. Ik doe daar de voorbereiding voor. Verbinden, overzicht creëren en samenwerken. Dat is wat ik vooral doe. We zitten nu in een fase dat het erop aan komt, dat we vaart aan het maken zijn. Ik hou daar wel van.

 

Ik voel me bij APG meer dan een functie. Er wordt echt naar mij als persoon gekeken. "Hee Elke, zit jij nog wel goed?" Ik ben bijna 8 jaar in dienst. Ooit gestart als trainee en met verschillende stappen doorgegroeid naar deze rol. De support die je krijgt, vind ik kenmerkend voor APG."

De toekomst vraagt om jouw talent

Account-& relatiemanagement

Senior Accountmanager Pensioenfonds

Locatie
Amsterdam, Heerlen

Dienstverband
36-40 uur

Pensioenadministratie

Allround Medewerker Pensioenuitvoering

Locatie
Amsterdam

Dienstverband
24-32 uur

Account-& relatiemanagement

Adviserend Verzekeringsarts (Sociaal Medisch Onderzoek Oud-Militairen)

Locatie
Amsterdam

Dienstverband
36-40 uur

Hoe collega's uit andere vakgebieden naar de toekomst kijken

De toekomst vraagt om een iteratieve innovatiebenadering.

Tanvi, Change & Innovation Lead

De toekomst vraagt om lef.

Dave, Manager master data management

De toekomst vraag om meer dan data.

Annick, Head of data management

De toekomst vraagt om mensen die open-minded zijn.

Maikel, Diversity & Inclusion officer

De toekomst vraagt om partnership.

Monique, Senior Compliance Officer

De toekomst vraagt om het kunnen kwantificeren van impact op alle niveaus.

Shahzad, Portfolio manager responsible investments fixed income

De toekomst vraagt om de best mogelijke dienstverlening.

Tamara , CX Manager

De toekomst vraagt om testers die kunnen navigeren in een complext IT-landschap.

Joep, Tester

De toekomst vraagt om focus op gebruikers.

Sabine, Software Developer

De toekomst vraagt om verdere digitalisering.

Mahendranath, Developer