FAQ The Connection Challenge
1. APG'ers die op 28 september hun festivalbandje hebben opgehaald, hebben meer tijd om 10 connecties te verzamelen dan collega's die 5 oktober hun festivalbandje hebben opgehaald. Is dat wel eerlijk?
We hebben het minimaal aantal connecties dat je moet maken bewust laag gehouden, zodat ook collega's die op een later moment met de Challenge starten nog voldoende tijd hebben om het doel te behalen. Bovendien kun je ook zonder een festivalbandje meedoen. Je kunt immers ook connecties maken op LinkedIn zonder festivalbandje.
2. Ik zit niet op LinkedIn, wat nu?
Zonder LinkedIn-pagina kun je helaas niet aan de Challenge deelnemen. Er is altijd de mogelijkheid een LinkedIn-profiel aan te maken, eventueel met hulp van een APG-collega. Helaas hebben we geen unieke QR-code voor je, wel kun je een festivalbandje zonder unieke QR-code ophalen bij de inschrijfbalies in Heerlen en Edge West. Deelname aan de Challenge is ook mogelijk zonder QR-code.
3. Mijn QR-code doet het niet, of zit er niet tussen, wat nu?
We hebben ons uiterste best gedaan om voor iedereen een persoonlijke QR-code te maken die naar zijn/ haar eigen LinkedIn-pagina gaat. Het kan voorkomen dat de QR-code niet naar de juiste persoon reikt of dat de QR-code niet werkt. We verzoeken je dan via LinkedIn elkaar op te zoeken en toe te voegen zodat je mee kunt doen aan de Challenge. We kunnen helaas geen QR-codes meer aanmaken of aanpassen gedurende de actie. Heb je na 6 september op LinkedIn je werkgever aangepast naar APG, dan hebben we helaas geen QR-code voor je.
4. Is het toegestaan om persoonlijke QR-codes aan te maken van LinkedIn-pagina's van collega's?
We maken gebruik van openbare informatie die gewoon via zoekmachines online te vinden is. Jouw profiel is openbaar en je hebt op je profiel staan dat je bij APG werkzaam bent. Je hebt LinkedIn toestemming gegeven om deze informatie openbaar te maken. Je kunt op LinkedIn zelf instellen welke informatie op je profiel voor anderen zichtbaar / niet zichtbaar is. QR-codes die niet worden opgehaald, worden na afloop van de Challenge vernietigd.
5. Wat is de link tussen het referral programma en de Challenge?
Hoe groter je LinkedIn netwerk, hoe meer mensen je kent die mogelijk interesse hebben in een vacature bij APG. Hoe groter de netwerken van onze collega’s, hoe groter tevens het bereik en zichtbaarheid van APG als werkgever naar de buitenwereld. Als werkgever is dat belangrijk om ons verhaal te kunnen vertellen, wat we doen én om onze vacatures te laten zien.
Het connecten met onze eigen collega’s is een opwarmer om aandacht op de kracht van je interne netwerk te vestigen. En een serieuze opmaat naar de vraag wie je buiten je APG netwerk kan toevoegen aan je netwerk. Om er ook voor te zorgen dat ons externe APG netwerk groeit, dienen de Connection referral workshops.
6. Als ik nog vragen heb over The Challenge, waar moet ik heen?
Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur een e-mail naar theconnection@apg.nl